اقدام فوری: یک برنامه 7 روزه برای غلبه بر اهمال‌کاری و به دست آوردن انگیزه

فرمت کتاب

زبان

سایت

نویسنده

مترجم

سال انتشار

arrow_down_softestan

اپلیکیشن جزیره کتاب

برای دسترسی به هزاران کتاب صوتی و الکترونیک اپلیکیشن جزیره کتاب را دانلود نمایید.

توضیحات

معرفی کتاب اقدام فوری: یک برنامه 7 روزه برای غلبه بر اهمال‌کاری و به دست آوردن انگیزه

آیا از اهمال‌کاری و به‌تعویق‌انداختن کارهایتان خسته شده‌اید و یا دیگران شما را به عنوان یک فرد تنبل و بی‌مسئولیت می‌شناسند؟ تیبو موریس در کتاب اقدام فوری ترجمه یاسین قاسمی بجد یک برنامه هفت روزه بی‌نظیر را در اختیارتان قرار می‌دهد که به‌کمک آن می‌توانید بر اهمال‌کاری غلبه کنید و انگیزه ازدست‌رفته‌تان را برگردانید.

درباره‌ی کتاب اقدام فوری

همه آدم‌ها اندکی اهمال‌کاری درون خود دارند و ممکن است انجام بعضی از کارهای کوچک و دم‌دستی را مدام به تعویق بیندازند! اما گاهی حجم اهمال‌کاری و عقب‌انداختن کارها آنقدر زیاد می‌شود که یک آشوب بزرگ در زندگی ایجاد می‌کند. آشوبی که گاهی آینده شغلی، تحصیلی و یا روابط آدم‌ها را به سمت‌وسوی منفی می‌کشاند! بهترین و دقیق‌ترین تعریف از اهمال‌کاری این است که شما از وجود وظایف خود و لزوم اجرای آن‌ها آگاهی دارید، اما برای انجام آن‌ها احساس ناتوانی می‌کنید. در این شرایط کارکرد مغز شما نسبت به مسائل مختلف تغییر کرده و فعالیت مورد نظرتان را به عنوان یک کار خطرناک و یا آسیب‌زننده شناسایی می‌کند و به‌همین‌دلیل به شکل دائم انجام آن را عقب می‌اندازد.

مثلا تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که درست شب تحویل پروژه و یا زمانی که می‌دانید باید خروجی کارتان را به رئیس تحویل دهید، به جای تمام کردن آن به گردش بروید و یا ساعت‌ها در شبکه‌های مجازی خود مشغول باشید؟ این دقیقا شکلی از اهمال‌کاری یا بی‌انگیزگی است که مشکلات زیادی را برایتان ایجاد خواهد کرد!

کتاب اقدام فوری (Immediate Action) یکی از بهترین منابع برای بازیابی انگیزه و غلبه بر اهمال‌کاری است که می‌تواند شیوه فکر و عمل شما را به خوبی تغییر دهد. تیبو موریس (Thibaut Meurisse) در این کتاب بهترین راه‌کارهای دوری از تنبلی و درمان اهمال‌کاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که با عمل به آن‌ها و انجام تمرین‌هایی که در انتهای هر فصل آمده است، می‌توانید تغییرات بسیار مثبتی را در خود ایجاد کنید.

با خواندن این اثر به‌عنوان یک راهنمای عملی بی‌نظیر،‌ سرچشمه تمایل خودتان را به اهمال‌کاری پیدا می‌کنید و سبک زندگی‌تان را تغییر می‌دهید. در این کتاب 7 برنامه کاربردی برای روزهای هفته شما نوشته شده است که به کمک آن می‌توانید به کارهای خود نظم ببخشید و در انتهای هفت روز شاهد تغییرات بسیار مثبت و شگفت‌انگیز کارهایتان باشید!

نکوداشت‌های کتاب اقدام فوری

– تیبو موریس دقیقا می‌داند چطور خوانندگان کتابش را به خودش علاقه‌مند کند! (Amazon customer)
– یک کتاب مختصر و دقیق! (Kare Bear)
– کتاب شگفت‌انگیزی که دستورالعمل‌های روشنی در مورد نحوه مقابله با اهمال‌کاری و چگونگی بازیابی انگیزه ارائه می‌دهد. (Luvi M)

کتاب اقدام فوری مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه کسانی که همیشه کارهایشان را به‌تعویق می‌اندازند و به خاطر انجام ندادن به‌موقع وظایفشان دچار خجالت و شرمندگی می‌شوند، ‌بسیار مناسب است.

با تیبو موریس بیشتر آشنا شویم

وجود یک راهنمای قوی در هر مسیری که قرار است به آن وارد شوید، می‌تواند سریع‌تر شما را به هدفتان برساند. تیبو موریس بلاگر و نویسنده خلاق در زمینه موفقیت‌های شخصی است که روش صحیح خودآگاهی را به شما می‌آموزد. این نویسنده تاکنون بیش از 20 عنوان کتاب نوشته است که به انواع زبان‌های زنده دنیا ازجمله فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، چینی، تایلندی و روسی ترجمه شده است. موریس تلاش می‌کند که افراد عادی را برای رسیدن به تجربیات شگفت‌انگیز در زمینه خودآگاهی و موفقیت همراهی کند.

جملات برگزیده کتاب اقدام فوری

– یک روزی، جزو روزهای هفته به شمار نمی‌آید.
– هیچ‌چیز به اندازه معلق ماندن ابدی در یک کار ناتمام، خسته‌کننده نیست.
– چیزهای خوب برای کسانی پیش می‌آید که صبر کنند، اما کسانی که عجله می‌کنند، چیزهای خوب را از دست می‌دهند.
– نه یک مرد خردمند و نه یک مرد شجاع، روی ریل‌های تاریخ دراز نمی‌کشد تا منتظر قطار آینده باشد تا از روی او گذر کند.

در بخشی از کتاب اقدام فوری می‌خوانیم

از دیدگاه بیولوژیکی، مغز ما تا حد زیادی، برای زنده ماندن و تولیدمثل ما طراحی شده است. مغز ما از هدر دادن انرژی یا ریسک کردن، متنفر است؛ مگر اینکه واقعاً ضروری باشد. وقتی احساس می‌کنید که نیاز دارید کارهایتان را به تعویق بیندازید، بیشتر اوقات به این دلیل است که مغز شما این کار را هدر دهنده انرژی یا یک حرکت خطرناک تلقی می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، اهمال‌کاری را می‌توان به‌عنوان یک مکانیسم محافظتی در نظر گرفت که توسط ذهن شما ایجاد می‌شود تا شانس زنده ماندن و تولیدمثل شما را افزایش دهد.

بااین‌حال، امروزه، ما در دنیایی بسیار متفاوت نسبت به اجدادمان زندگی می‌کنیم. بسیاری از ما، به‌طور روزانه، با موقعیت‌های بسیار مهم مواجه نمی‌شویم. به‌این‌ترتیب، اهمال‌کاری تا حد زیادی به یک مکانیسم حفاظتی تبدیل شده است که دیگر کاربردی ندارد. و اگر مراقب نباشیم، این مکانیسم ما را از دستیابی به توانمندی واقعی خود بازمی‌دارد.

ما می‌توانیم به اهمال‌کاری با این دید نگاه کنیم که به‌منزله بهایی است که برای انسان بودن می‌پردازیم. برخلاف سایر موجودات زنده، به ما این توانایی داده شده است که انتخاب کنیم و آینده خود را خلق کنیم. اما هر چیزی، هم خوبی‌هایی دارد و هم یک سری بدی؛ در واقع، این ما هستیم که باید دائماً تصمیم بگیریم که آیا دست به اقدام بزنیم یا خیر و چه زمانی بر ترس‌های خود غلبه کنیم یا اینکه از آن‌ها فرار کنیم.

توضیحات تکمیلی
فرمت کتاب

زبان

سایت

نویسنده

مترجم

سال انتشار

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اقدام فوری: یک برنامه 7 روزه برای غلبه بر اهمال‌کاری و به دست آوردن انگیزه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *